joi, 4 februarie 2010

“‘Tu-le mama lor de hoti”

Oamenii sunt conservatori. Nu, nu toti. Si nu, nu e vorba de orientari politice. Oamenii din cartierul meu sunt niste conservatori, pastratori de traditii. Nu zic doar de faptul ca, atunci cand trece pe strada, orice om - femeie ori chiar un varstnic - il saluta pe cel din vreo curte, chiar daca acesta e un tanar. Sigur, cand se-ntalnesc pe strada, tanarul saluta primul. Ca la tara. Si, tot ca acolo, vecinii mei au pastrat obiceiul de a asculta la difuzor. Nu la radio – portabil ori stationar – ci la un difuzor agatat pe perete. Tot emisiuni de la diverse radiouri sunt, dar nu vin prin eter, ci prin cablu de la o firma de (radio)difuziune.
Platesc oamenii la firma respectiva, dar n-ar mai trebui sa plateasca si pe factura de la Electrica. Ei nu. Ei platesc. Nu platesc abonament radio cei care au fost invatati in ce fel se poate tocmai de angajati ai Electrica. Spaguiti in prealabil, desigur. Dar vecinii mei platesc. Nu-i lasa cei de la Electrica, le spun ca e obligatoriu, ca nu se poate altfel!
De mult timp – fie soare, nor sau ceata, ploaie sau luna plina – Electrica se joaca de-a „uite curentul, nu e curentul” cu noi.
V-ati saturat sa platiti degeaba catre sau „prin” Electrica”? V-ati saturat sa ramaneti cu clabucul de sapun pe piele si cu samponul in par? Mie mi se-ntampla des. „Injuratura” de fata m-am apucat in trei randuri s-o scriu la calculator, dar hotii mi-au taiat/oprit curentul.
Pana-n `89 se spunea ca intrerupatorul general e-n cocina, pentru ca mereu cand se-ntrerupea curentul ziceau batranii „Iar au luat porcii curentul!” Am o propunere de afacere: hai sa-i dam in judecata pe hotii de la Electrica. Sa castigam un ban cinstit!
Cred ca va deveni un slagar cantecelul de altadata „’Tu-le muma lor de hoti / Si nevestele la toti! / ... „ (tuturor hotilor de la Electrica, desigur).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu